עסקים בגדלים שונים צריכים שיהיו להם עמדות שונות לכיבוי אש. לא מדובר על רצון או על המלצה אלא על חוק של ממש, ולא רק שהם חייבים בעמדות כאלה ובציוד לכיבוי אש, אלא שהם גם מחויבים לבצע ביקורת שנתית לציוד כיבוי אש.

אין זה משנה אם מדובר על ציוד לכיבוי אש שכולל רק מטף או שניים או שמדובר על ציוד שכולל מערכות משוכללות ביותר כמו מערכות של מתזי מים, כי בכל מקרה יש לבדוק את הציוד אחת לשנה על מנת שאפשר יהיה להיות בטוחים שהוא אכן עובד.

הביקורת השנתית היא חובה גם מבחינת מכבי האש וגם מבחינת חברות הביטוח שמסכימות לעשות ביטוחים לבניינים השונים. ממש כפי שחברות הביטוח מציבות את האזעקה ברכב בתור תנאי לביטוח, כך הן גם מציבות את הבדיקה השנתית בתור תנאי לביטוח המבנה.

מה בודקים בביקורת השנתית?
ראשית, כדאי לדעת שבמסגרת ביקורת שנתית לציוד כיבוי אש בודקים את כל מה שקשור לציוד כיבוי האש ולא רק חלקים ממנו. במידה ויש ארון לכיבוי אש בודקים אותו, ובמידה ויש שלטים שמובילים לדרכי מילוט או שלטים אחרים שקשורים לכיבוי אש, בודקים גם את התקינות שלהם.

בודקים את לחץ המים בכל מטף ומטף שנמצא ובודקים את לחץ המים במתזי המים שמוחבאים בתקרות ובקירות של הבניין. אומנם מדובר על עוד הוצאה שנתית שכל עסק צריך להוציא, אך בהשוואה לעובדה שביקרות כזאת יכולה להציל חיים, הרי שמדובר על ביקורת שבפירוש לא כדאי לוותר עליו וצריך לבצע אותה אחת לשנה.

תנו למומחים לבדוק את הבניין
כאשר מזמינים שירותי ביקורת שנתית לציוד כיבוי אש צריך לבדוק היטב אל מי פונים. הזמנת חברה שאין לה רישיונות לביצוע בדיקות וביקורות כאלה זה כמו לא להזמין בדיקה בכלל. כלומר, חברת הביטוח רוצה לראות את הדו"ח הסופי של הבדיקה וגם רואה לראות שנעשו תיקונים לציוד כיבוי האש או שהוא הוחלף במידת הצורך.

יש תוקף לדו"ח הביקורת רק אם החברה היא חברה מוכרת שמחזיקה את כל הרישיונות והאישורים שצריך לביצוע בדיקות.